Odgrzeję kotleta ;-)
U mnie czujnik G251 chyba jest (chyba bo w blokach pomiarowych kanał 6 jest aktywny i pokazuje jakieś napięcie), ale po włączeniu bitu odpowiedzialnego za HHC wywala błąd :-(
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379.lbl
Control Module Part Number: 1K0 907 379 AH HW: 1K0 907 379 AH
Component and/or Version: ESP MK60EC1 H30 0107
Software Coding: 113B201C09240002880D04E8901A0040350000
Work Shop Code: WSC 73430 790 00000
Fault Codes have been Erased
[ Dodano: Sro 29 Lut, 12 00:33 ]
Spróbowałem jeszcze włączyć XDS i teoretycznie się udało - nie ma błędów. Jak sprawdzić w realu czy to działa?
Dzis natknołem sie na ten temat i postanowiłem posprawdzać co siedzi w mojej OIIFL i okazało sie ze mam dokładnie te same bebechy co gieu z tym że po uruchomieniu samego XDS jest ok, brak błedów, ale jak ustwie w 16 bajcie bit HHC to od razu wypluwa błąd. jakaś podpowiedź?? czy nie ma szans na odpalenie HHC. Przydało by mi sie bo ma DSG i czasem musze szybko przeskakiwac nogą bo skrzynia w ogóle nie trzyma
HHC nie było włączone. Na kanale 6 w blokach pomiarowych są wartości, czyli G251 jest.
Długie kodowanie bajt 16 wartość "30".
Po wejściu w bajt 16 miałem możliwość zaznaczenia tylko bit 0 i 2, reszta wogóle nie była wypisana. 0 to HHC, 2 to TPMS.
Zaznaczyłem bit 0, kodowanie zmieniło się na "31" i HHC działa.
W adaptacji było od razu zaznaczone "normal".
W dymku z podpowiedzią z VCDSa był opis, że te low i high w trybie działania HHC to chodzi o obroty. Czyli low to przy niewielkim zwiększeniu obrotów, a high jak już się uślizguje sprzęgło.
VCDS 9.12 z labelami podmienionymi z wersji 12.X
Pzdr
[ Dodano: Sob 10 Sty, 15 14:11 ]
Włączyłem też sobie i XDS.
Bajt 17 bit 3 i daje się włączyć i zakodować bez problemu. I (chyba) działa.
Jak sprawdzić czy działa ?
Ano w O1 4x4 mam tylko EDS (czyli wcześniejszy XDS) i działa to bardzo dobrze i słychać kiedy się załącza. Wystarczy ustać jedną stroną samochodu na mniej przyczepnym podłożu - bardzo często mam taką sytuację jak parkuję na poboczu asfaltu i tam leży jakieś błoto - no i trochę dynamiczniej ruszyć, wtedy słyszalne jest charakterystyczne "brzdęknięcie" z kół. To klocki hamulcowe blokują te koło, które się uślizguje aby te drugie miało jeszcze większą przyczepność.
W O2 próbowałem kilkukrotnie i wydaje mi się, że coś tam zaskoczy w hamulcach, ale 100% pewności nie mam. No ale zakładam, że działa. Ogólnie przydatna rzecz. W tej O1 włącza mi się to praktycznie przy każdym ruszeniu z podłoża mniej przyczepnego niż asfalt.
Da się to dość łatwo sprawdzić na 100% czy działa.
W O1 wystarczyło ją podnieść, zapalić silnik i przekręcić jednym z przednich kół (nawet na luzie). Od razu czuć (i słychać) było, że te koło zostaje shamowane przez klocki.
W O2 nawet jeżeli podobny objaw by nie wystąpił na luzie (bo elektronika lepsza) to wystarczy wrzucić pierwszy bieg i shamować ręcznie jedno z przednich kół. Jak pompa ABS zaciśnie klocki hamulcowe na tym drugim kole, co się obraca tzn., że wszystko działa OK.
Z racji że w module ABS w Bajcie 16 bit 0 i 2 jest i tylko te da się zaznaczyć, a zaproponowane w poście kodowanie trzeba wpisac z palca (wymaga zaznaczenia bitu 0 - włączenie HHC) to tak zrobiłem. Kodowanie zostało przyjęte, TPMS zapiał save'a bez problemu i ku mojezmu zdziwieniu zaczął działać HHC :-)
Nie wiem czy to, że mam w miare młody samochód z dosyć dobrym wyposażeniem i 4x4 to takie kodowanie przyjął i zaczęło dzialać HHC. Poza tym nic nie zmieniałem w innych miejscach.
Musze jescze z XDS'em popatrzeć według tutoriala sawic z poprzedniego posta :-)
Z racji że w module ABS w Bajcie 16 bit 0 i 2 jest i tylko te da się zaznaczyć, a zaproponowane w poście kodowanie trzeba wpisac z palca (wymaga zaznaczenia bitu 0 - włączenie HHC) to tak zrobiłem. Kodowanie zostało przyjęte, TPMS zapiał save'a bez problemu i ku mojezmu zdziwieniu zaczął działać HHC :-)
To tylko swię cieszyć u mnie w aucie z 2012 roku niestety HHC nie da się włączyć.
kowal 2002, pewnie masz rację że to dzięki 4x4 ale zaskoczyło mnie że to w zasadzie jeden bit i już działa a działa super....mam nawet wrażenie że działa chwilkę dłużej niż w poprzednim Golfie 6 mojej ślubnej. W obecnym G7 to już jest standard przy elektrycznym ręcznym....a w O2 mega mnie cieszy, że jest.
krzynol, Każdy ESP ma czujnik przyspieszenia poprzecznego G200 ( ruch samochodu Lewo-Prawo ) i czujnik przyspieszenia kątowego G 202 ( obracanie się samochodu wzdłuż osi pionowej ).
Czujnik przyspieszenia wzdłużnego jest tylko w 4x4 ( do ESP jest niepotrzebny ) - służy do obliczania "prędkości" samochodu, bo przy zapiętym Haldex-ie koła tylne też się obracają mimo, ze samochód np. stoi i mieli błoto wszystkimi kołami ( w FWD - tylne koła wtedy stoją i komp wie dzięki czujnikom ABS, że samochód się nie porusza ).
Pochylenie samochodu do przodu / do tyłu też powoduje uruchomienie tego czujnika, bo pojawia się wektor siły ( od siły ciążenia ) który nie działa na czujnik idealnie pionowo w dół, tylko głównie w dół + lekko do przodu/tyłu czujnika ( w zależności od kąta odchylenia ) - czyli działa jak czujnik pochylenia wzdłużnego.
krzynol, Każdy ESP ma czujnik przyspieszenia poprzecznego G200 ( ruch samochodu Lewo-Prawo ) i czujnik przyspieszenia kątowego G 202 ( obracanie się samochodu wzdłuż osi pionowej ).
Czujnik przyspieszenia wzdłużnego jest tylko w 4x4 ( do ESP jest niepotrzebny ) - służy do obliczania "prędkości" samochodu, bo przy zapiętym Haldex-ie koła tylne też się obracają mimo, ze samochód np. stoi i mieli błoto wszystkimi kołami ( w FWD - tylne koła wtedy stoją i komp wie dzięki czujnikom ABS, że samochód się nie porusza ).
Pochylenie samochodu do przodu / do tyłu też powoduje uruchomienie tego czujnika, bo pojawia się wektor siły ( od siły ciążenia ) który nie działa na czujnik idealnie pionowo w dół, tylko głównie w dół + lekko do przodu/tyłu czujnika ( w zależności od kąta odchylenia ) - czyli działa jak czujnik pochylenia wzdłużnego.
wow....pełen szacun dla Ciebie....tylko pozazdrościć takiej wiedzy technicznej - gratuluje :-)
kowal 2002, nie zgodzę się do końca
G200 , G202, ale także G251 (czujnik przyspieszenia wzdłużnego)- występują w systemie ESP w O2 od maja 2006 w standardzie
tak też patrzę na schematy O2FL i tam ten czujnik w każdej pompie ABS jest
kowal 2002, nie zgodzę się do końca
G200 , G202, ale także G251 (czujnik przyspieszenia wzdłużnego)- występują w systemie ESP w O2 od maja 2006 w standardzie
tak też patrzę na schematy O2FL i tam ten czujnik w każdej pompie ABS jest
Na moich schematach i w OII i OII FL przy G251 jest * i dopisek, że dotyczy tylko 4x4.
Zresztą nawet w VCDS-ie dla tych pomp bez G251 nie pokazują się wartości z tego czujnika.
Zamieszczone przez mrfazi
Czytając powyższe przy ośce można zapomnieć o kolejnym modzie?
Witam, pozwolę sobie wrzucić swoje "trzy grosze", mam Octavię z 2008 roku, 1.8 TSI, BZB, wersja Laurin&Klement kombi bez napędu 4x4 i u mnie jest system wspomagania ruszania pod górę, także jak widać występował również w wersjach z napędem na 1 oś. Więc chyba to kwestia konfiguracji przy zakupie.
krzynol, może...
Ale biorąc pod uwagę, że VW AG oszczędza na kilku elementach i pinach w CE czy sterowniku kiery ( w sumie pewnie grubo poniżej 10 centów ) to nie sądzę, żeby ładowali tam dużo kosztowniejszy czujnik. Chyba, że dostawca ( ATE, Bosch ? ) olewa sprawę, bo taniej jest mu produkować jeden typ sterownika niż przestawiać co jakiś czas linię na inny i ewentualnie na końcowej kontroli upala laserem, czy też elektrycznie ( w czasie testów ) odpowiednie połączenia w sterowniku ( tak jak to się robi w prockach ).
bardzo możliwe
a jak z DSG? bo wydaje mi się, że podobnie wtedy się ma sprawa jak z 4x4
jeśli taki sterownik zaistnieje w systemie, algorytm pompy ABS włącza czujnik
i jest możliwe załączenie HHC, right?
krzynol, do DSG7 automatycznie dostajesz pompę z HHC od jakiegoś momentu ( chyba od połowy 2010 ) i podejrzewam, że winna jest skrzynia DSG7 a właściwie jej ograniczona wytrzymałość ( 250Nm ) - podejrzewam, że zaraz po wprowadzeniu zaczęły pojawiać się usterki sprzęgieł spowodowane ruszaniem pod wzniesienie. W DSG6 zanim puścisz całkiem hamulec to już ciągnie do przodu. W DSG7 jak puścisz szybko hamulec to przez jakieś 0,5 - 1 sek skrzynia jest rozpięta i jak auto stoi np. pod górkę to od razu zjeżdża do tyłu i po tej 1 sek, jak skrzynia zapina 1 i próbuje ruszyć to masz mega przeciążenie na nieparzystym sprzęgle. Dlatego dają za free HHC, które trzyma samochód jeszcze chwile po tym jak skrzynia już zapnie sprzęgło.
Zresztą to jest także ( to 0,5 - 1 sek opóźnienia w zasprzęgleniu z postoju ) przyczyna tego, że ciężko jest ruszyć ostro i gładko z pod świateł bez strzału ze sprzęgła i wyczuwalnego w tym momencie szarpnięcia.
Po aktualizacji softu w mechatronice w DSG7, próbowali to poprawić ( przynajmniej takie mam odczucie u siebie ) ale nie do końca im to wyszło.
i podejrzewam, że winna jest skrzynia DSG7 a właściwie jej ograniczona wytrzymałość ( 250Nm ) -
To nie to, zwroc uwage, ze popuszczajac hamulec DSG7 stoczy sie, DSG6 ciagnie zawsze. W DSG7 musisz calkowicie puscic hamulec, zeby skrzynia zasprzeglila i zaczela ciagnac na wzniesieniu.
Co zreszta napisales, kawalek dalej. Nie testowalem juz tych najnowszych softow. Ale HHC nie dziala tez na kazdym wzniesieniu, no i faktycznie przez jego dzialanie ruszanie jest jednak gwaltowniejsze, bo wiedzac ze skrzynia rusza inaczej naciskasz wiecej gazu i skrzynia szarpnie sprzeglami. DSG6 zasprzeglone jest ciagle (mowa o tych starych, bo nowsze jakies tryby eco maja) i popuszczenie hamulca powoduje juz probe pelzania auta, tak jak w hydrokinetyku.
Bajt 17 bit 3 i daje się włączyć i zakodować bez problemu. I (chyba) działa.
własnie dziś grzebałem przy XDS'ie ale z marnym skutkiem.
Próbowałem w module ABS zaznaczyć bit 3 w bajcie 17 - XDS. Kodowanie bez problemu zostało przyjęte i zapisane, ale po ponownym sprawdzeniu kodowania było jak poprzednio czyli bajt 17 bit 3 nie zaznaczony.... :-/
Więc nie wiem co ewentualnie trzeba by zaznaczyć żeby zagadało....chyba, że w 4x4 to nie będzie banglać bo może producent pomyślał że nie potrzebne :?
Komentarz